سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » ادامه روند ریزشی طلا در بازارهای جهانی| مهمترین حمایت قیمت روی کدام نقطه قرار دارد؟

ادامه روند ریزشی طلا در بازارهای جهانی| مهمترین حمایت قیمت روی کدام نقطه قرار دارد؟

کد خبر: 9132

قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه به نزدیکی مرز ۱۸۰۰ دلار رسید تا اصلاح قیمت این فلز گرانبها همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه به نزدیکی مرز ۱۸۰۰ دلار رسید تا اصلاح قیمت این فلز گرانبها همچنان ادامه داشته باشد. قیمت فعلی پایینترین سطح قیمت سال ۲۰۲۳ برای طلا بوده و به نظر می رسد تا زمان انتشار آمار اقتصادی آمریکا که قرار است این هفته از سوی فدرال رزرو اعلام شود، همچنان شاهد روند ریزشی قیمت طلا باشیم.

قیمت طلا از تاریخ ۲ فوریه و افزایش تا بالاترین سطح سال خود یعنی ۱۹۶۰ دلار، در یک کانال نزولی قرار گرفته و مهمترین حمایت آن روی ۱۷۹۴ دلار قرار دارد. در زمان تنظیم این گزارش، قیمت هر انس طلا حدود ۱۸۰۸ دلار بوده و به نظر می رسد تا ۱۸۰۰ دلار نیز کاهش یابد.

ادامه روند ریزشی طلا در بازارهای جهانی| مهمترین حمایت قیمت روی کدام نقطه قرار دارد؟

با این حال، قیمت فعلی همچنان بالاتر از مرز RSI۱۴ روزه قرار داشته و لذا، ۱۸۰۰ دلار می تواند نقطه ای برای بازگشت قیمت طلا باشد. باید در نظر داشت که روز جمعه هفته گذشته، دو محور قیمت مهم DMA۵۰ و DMA۲۱ روزه با یکدیگر تلاقی کردند که می تواند تاییدی بر ادامه روند ریزشی بازار باشد.

اما برای تبدیل شدن روند فعلی به روند صعودی، قیمت طلا حتما باید از مقاومت ۱۸۲۱ دلاری خود عبور نماید تا بتوان وارد فاز جدید قیمت شد. در صورت رخداد چنین سناریویی، ۱۸۳۰ دلار و ۱۸۳۴ دلار به ترتیب، مقاومت های بعدی پیش روی طلا خواهند بود.

منبع: tahlilbazaar-208724

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید